
Для боротьби з ожеледицею на дорогах обласного центру КП «Шляхрембуд» Сумської міської ради використовує суміш, яка була рекомендована МОЗ України як більш безпечна для довкілля та міського середовища, ніж піщано-сольова суміш, а саме – гранвідсів із вмістом солі 7%.
Як відомо, минулого року Міністерство охорони здоров’я розробило проект наказу «Про внесення змін до Державних санітарних норм і правил утримання територій населених місць», яким регламентувалися, в тому числі, і правила прибирання територій узимку.
Міст на вул. Білопільский шлях у Сумах – в аварійному стані!
Зокрема, пропонувалося заборонити посипати дороги, пішохідні зони і тротуари піском та сумішшю піску і солі. На думку МОЗ, така суміш забруднює ґрунт, шкодить зеленим насадженням, псує взуття та тротуарну плитку.
Натомість проектом наказу пропонувалося використовувати для боротьби з ожеледицею саме гранвідсів із вмістом солі 7%. З певних причин вищезгадані зміни до цього часу не затверджені на законодавчому рівні.
Втім, КП «Шляхрембуд» наразі використовує для обробки сумських вулиць саме суміш гранвідсіву із невеликим вмістом солі. На цей сезон на підприємстві заготовлено близько 11 тисяч тонн такої суміші.
Маршрути руху техніки КП по місту Суми під час обробки доріг протиожеледною сумішшю
Щодо повної заборони використання солі при обробці доріг під час ожеледі, то жодних законодавчих рішень чи нормативних документів з цього приводу поки що не існує.
До того ж, реагенти, які можуть бути альтернативою сольовим сумішам при обробці доріг, коштують дуже дорого. Тому при вирішенні питання зимового утримання доріг кожна громада керується, в тому числі, можливостями свого бюджету.
Так, минулого року КП «Шляхрембуд» отримало пропозицію щодо придбання бішофіту (це легкорозчинний мінерал, який утворюється на останній стадії формування соляних відкладів сульфатного типу, багатих магнієм). Для обробки доріг його можна як використовувати у складі суміші, так і розбризкувати у вигляді розчину.
КП «Шляхрембуд» підготовлене до роботи в зимовий період
Але ціна на цей мінерал виявилася не підйомною для міського бюджету: 1 кг бішофіту в минулому році коштував 17 гривень, тоді як 1 кг звичайної солі – близько 10 копійок.
Якщо врахувати, що за зимовий сезон «Шляхрембуд» висипає на сумські дороги щонайменше 600 тонн солі у складі протиожеледної суміші, то неважко порахувати, у скільки обійшлася б бюджету Сумської громади заміна звичайної солі бішофітом для посипання доріг.
Доречи, управління патрульної поліції Сумської області також неодноразово піднімало перед міською владою питання заміни традиційної протиожеледної суміші хімічними реагентами, які дозволяють розчищати дороги від снігового накату та льоду до самого асфальту задля зменшення аварійності на дорогах. Але після того, як були зроблені відповідні розрахунки, в міській раді патрульним відповіли, що місто не може не може собі цього дозволити.
Але, зважаючи на те, що питання про заборону солі все ж таки постійно обговорюється, КП “Шляхрембуд” не припиняє пошуки максимально доступної, ефективної та безпечної для довкілля альтернативи.
One thought on “Чим посипатимуть дороги в Сумах цієї зими?”
Comments are closed.